Albercik.pl - darmowe artykuły na Twoją stronę

Witaj Guest

Szukaj Artykułu:


Albercik.pl - darmowe artykuły na WWW » Zdrowie » Fitness » Pilates - ćwiczenia dla każdego

Pilates - ćwiczenia dla każdego

autor: tradycja | artykuł do pobrania

zamieszczono: 24.04.2012 11:05, przeczytano razy: 874, słów: 398


Pilates niedawno zawitał do naszego kraju, a już ma wielu fanów. Co kryje się pod tą nazwą i czy taka forma treningu nadaje się dla wszystkich?


Moda na pilates ogarnęła Stany Zjednoczone, a teraz powoli dociera do Polski. Skąd ten szał? Może z chęci osiągnięcia harmonii duszy i ciała, do której te ćwiczenia dążą. Od jakiegoś czasu możemy zaobserwować wielkie zainteresowanie ćwiczeniami tego typu, zarówno wśród osób młodych, jak i nieco starszych.

Pilates został zapoczątkowany w XX wieku, a jego autorem stał się Josef Humbertus Pilates, Niemiec z pochodzenia. Ćwiczenia zostały tak dobrane, aby rozciągnąć i uelastycznić każdy mięsień naszego ciała. Początkowo miały one pomóc w dochodzeniu do formy kontuzjowanym tancerzom, a kilkadziesiąt lat później stały się formą rekreacji. W pilatesie odnajdziemy trochę baletu, jogi, a także ćwiczeń izometrycznych.

Jak to wygląda w praktyce? W pilatesie nie znajdziemy gwałtownych ruchów albo podskoków, które towarzyszą nam podczas treningów fitness. Pilates mogą wykonywać wszyscy, nawet osoby cierpiące na choroby stawów, bóle kręgosłupa czy schorzenia innego rodzaju. Trening trwa nie dłużej niż 90 minut, a powtórzeń jest zwykle po kilka, gdyż ważniejsza jest jakość, a nie ilość. Lepiej jest wykonać ćwiczenie pięć razy, ale dobrze, niż kilkanaście w sposób nieprawidłowy.

Co jest najważniejsze w pilatesie? Kontrola oddechu i oczywiście prawidłowe oddychanie. Nie zwiększamy tempa, lepiej wolniej, a dłużej i efektywniej. Skutek? Widoczny już po 10-15 sesjach. Pilates wymaga jednak sporej dyscypliny – musi być wykonywany przynajmniej trzy razy w tygodniu, aby dał możliwie najwięcej korzyści dla naszego zdrowia i sylwetki.

Warto jednak pamiętać, że pilates nie sprawdzi się w walce z nadwagą – ilość spalanych kalorii w trakcie ćwiczeń porównywana jest do spokojnego spaceru. Ćwiczenia wykonuje się na macie, którą znjadziemy w klubie fitness, do tego używa się również dużych gumowych piłek oraz taśm. Czasami wykorzystuje się bardziej skomplikowany sprzęt, jednak najczęściej spotkamy się z podstawowym zestawem.

Pilates ma pozytywny wpływ na samopoczucie. Proporcjonalnie do czasu poświęcanego ćwiczeniom rośnie świadomość swojego ciała, co z kolei ma wpływ na nastawienie wobec siebie i świata. Ponadto ta metoda ćwiczeń jest wyjątkowo bezpieczna i poleca się ją dosłownie każdemu - bez względu na wiek, kondycję czy dotychczasowe doświadczenie.

o Autorze

E. Adamska



powiadom znajomych o tym artykule:

oceń Artykuł:

Nikt jeszcze nie zagłosował na ten artykuł, bądź pierwszy/pierwsza!



komentarze wspierane przez Disqus

Powered by ArticleMS from ArticleTrader