Albercik.pl - darmowe artykuły na Twoją stronę

Witaj Guest

Szukaj Artykułu:


Czym jest Tabata?

autor: aniafilt | artykuł do pobrania

zamieszczono: 30.04.2014 7:02, przeczytano razy: 450, słów: 326


To nic innego jak trwający zarazem 4 minuty trening stworzony przez Japończyka, Izumi Tabatę. Idea tego niezwykle efektywnego treningu.Tabata opiera się o wykonywanie interwałów 


Cyklicznie wykonywane ćwiczenia w równych odstępach czasu, tu przez 20 sekund z maksymalną intensywnością wykonujemy ćwiczenie, by następnie odpoczywać przez 10 sekund. Całość wykonujemy 8 razy. Tego typu trening posiada cały szereg zalet – jest w stanie jednocześnie poprawić wydolność zarówno aerobową, jak i anaerobową. Tak krótki trening ? Czy to możliwe ?. Sprawdź przykładowe ćwiczenia.

Niezwykłą zaletą wyzwania Tabaty jest jego elastyczność. Przykładowo, jeżeli zależy nam na wykończeniu bicepsów na zakończeniu treningu rąk, wystarczy, że wykonamy uginanie przedramion z hantlą. Gdy zależy nam na rozwinięciu mięśni czterogłowych ud, wyzwanie Tabaty zakończmy ćwiczeniami na rowerze stacjonarnym. Bez względu na to, czy ćwiczymy nogi, ręce, korpus czy nasz układ naczyniowo – krążeniowy, stosowanie tego typu treningu może dać rezultaty, które możliwe byłyby po żmudnych, długich treningach. Tutaj ten sam efekt uzyskujemy ćwicząc kilka razy w tygodniu przez jedynie 4 minuty. W skład treningu wejść mogą najróżniejszego rodzaju ćwiczenia – od brzuszek, pompek, wypadów w przód, wyciskaniu sztangi w pionie po wyciskanie nóg na maszynie czy ściąganie linki wyciągu górnego. Tego typu trening daje nam praktycznie nieograniczone możliwości! To także doskonałe rozwiązanie dla zapracowanych lub osób na wakacjach czy w czasie podróży służbowych – gwarantowane doskonałe efekty w kilka minut już po kilku tygodniach ćwiczeń

Opracowując swój innowacyjny trening, Tabata zauważył, że po 6 tygodniach treningów, grupa wykonująca Tabatę podniosła swój pułap tlenowy o prawie 15%. Uczestnicy badania ćwiczący aż godzinę dziennie zaliczyli jedynie 10% wzrost. Jak widać, by być w świetniej kondycji, na trening nie musimy przeznaczać długich godzin, lecz jedynie kilka minut! Dzięki takim wyzwaniom fitness jak np "Szczupłą sylwetka z trenigiem Tabata" w jedynie 6 tygodni uzyskasz wymarzone efekty! Pierwsze rezultaty zaczniesz dostrzegać już po pierwszym treningu. 

o Autorze

Ania Filt



powiadom znajomych o tym artykule:

oceń Artykuł:

Nikt jeszcze nie zagłosował na ten artykuł, bądź pierwszy/pierwsza!



komentarze wspierane przez Disqus

Powered by ArticleMS from ArticleTrader