Albercik.pl - darmowe artykuły na Twoją stronę

Witaj Guest

Szukaj Artykułu:


Albercik.pl - darmowe artykuły na WWW » Zdrowie » Fitness » Czy można uprawiać sport w ciąży?

Czy można uprawiać sport w ciąży?

autor: Katia | artykuł do pobrania

zamieszczono: 02.01.2014 14:02, przeczytano razy: 439, słów: 408


  Współczesne kobiety, zdecydowanie bardziej niż ich matki czy babki, dbają o swój rozwój. Kształcą się, pogłębiają wiedzę, realizują pasje i coraz częściej robią spektakularną karierę zawodową. Swoją pracę fantastycznie godzą z prowadzeniem domu i życiem rodzinnym.


Co więcej, mimo natłoku zajęć fantastycznie wyglądają i mogą pochwalić się dobrą sprawnością fizyczną. Nowoczesne kobiety są odważne, przebojowe i zdeterminowane by odnieść sukces na każdej płaszczyźnie swojego życia. Chcą być świetnymi szefami, matkami i kochankami.

Aktywność fizyczna w ciąży

Zdecydowana większość młodych kobiet, na pewnym etapie swojego życia decyduje się na zajście w ciąże. Wówczas zazwyczaj rodzi się pytanie, z czego zrezygnować, by nie obciążać się zbyt mocno? Pierwszą myślą jaka pojawia się w umyśle większości przyszłych mam jest rezygnacja z uprawiania sportu. To błąd, gdyż zachowanie dobrej kondycji i sprawności fizycznej jest niezwykle istotne. Za pomocą ćwiczeń wzmocnią się, tak ważne podczas porodu naturalnego, mięśnie jamy brzusznej i dróg rodnych, przepona oraz kręgosłup. Ponadto aktywność fizyczna wpływa na szybszy przepływ krwi oraz intensywniejsze wydzielanie się endorfin, dzięki czemu przyszła mama oraz maleństwo są spokojniejsze oraz szczęśliwsze.

Ćwiczenia dla kobiet w ciąży

Kobieta może zacząć uprawiać sport już w pierwszych tygodniach ciąży. Oczywiście pod warunkiem, że przyszła mama dobrze się czuje, ciąża przebiega prawidłowo, a ćwiczenia nie są zbyt forsujące. Jak podaje kalendarz ciążowy 7 tydzień ciąży to czas, w którym zapłodniona komórka jajowa na dobre zagnieździła się w macicy,  a spokojna gimnastyka nie stanowi już żadnego zagrożenia dla prawidłowo rozwijającego się płodu. Aby mieć pewność, że ćwiczenia są w pełni bezpieczne, najlepiej ich wybór skonsultować z lekarzem prowadzącym ciążę oraz trenerem w klubie fitness. Aktywność fizyczna musi być przede wszystkim dostosowana do etapu ciąży i ogólnego samopoczucia przyszłej mamy. W pierwszym trymestrze wiele kobiet skarży się na złe samopoczucie, mdłości i ogólne osłabienie. Mniej więcej 17 tydzień ciąży to czas, w którym ciężarne kobiety rozkwitają, bardzo dobrze się czują, świetnie wyglądają i mają mnóstwo energii. Czym bliżej rozwiązania tym ćwiczenia powinny być spokojniejsze. Gdy nadejdzie 33 tydzień ciąży, u niektórych kobiet znacznie wzrasta ryzyko przedwczesnego porodu.

 

Jeśli nie jest to absolutnie konieczne, to nie rezygnujmy całkowicie z ćwiczeń w ciąży. Sprawność fizyczna i wysoki poziom endorfin przekładają się na dobre samopoczucie, a szczęśliwa mama to szczęśliwe i spokojne dziecko.

o Autorze

Katarzyna Pietrzykowska



powiadom znajomych o tym artykule:

oceń Artykuł:

Nikt jeszcze nie zagłosował na ten artykuł, bądź pierwszy/pierwsza!



komentarze wspierane przez Disqus

Powered by ArticleMS from ArticleTrader