Albercik.pl - darmowe artykuły na Twoją stronę

Witaj Guest

Szukaj Artykułu:


Albercik.pl - darmowe artykuły na WWW » Sport » Zasady ćwiczeń na siłowni plenerowej - informacje ogólne

Zasady ćwiczeń na siłowni plenerowej - informacje ogólne

autor: svecica | artykuł do pobrania

zamieszczono: 25.09.2013 19:28, przeczytano razy: 460, słów: 436


Trening, aby był skuteczny, musi być wykonany zgodnie z okreśłonymi zasadami. Siłownie plenerowe są otwarte dla każdego, ale nie każdy zna te prawidła, które pozwalają na efektywny trening. Oto maksymalnie skrócony poradnik.


Siłownie zewnętrzne powstają jak grzyby po deszczu. Są oczywiście pewne zgrzyty- a to licho stworzone warunki przetargu, a to jakieś urządzenie marnej jakości, a to siłownia, którą otwarto tylko dla poklasku wyborców. Wszystko to jednak nie ma znaczenia, kiedy ćwiczysz. Wtedy znaczenie ma tylko sprzęt i twój trening.


Możesz oczywiście twierdzić, że zasady są po to, aby je łamać, ale zapewniam cię, że łamanie zasad właściwego treningu nie jest dobrym pomysłem. Wiele zresztą na pierwszy rzut okaz do łamania nie ma, bo zasady są trzy:
1. Rób dokładnie.
2. Rób co potrzebujesz.
3. Rób swoje.


Dokładność pozwala na trenowanie na maksa. Ze względu na konstrukcję urządzeń, w siłowni pod chmurką nie masz tak samo dużych możliwości, jak w tradycyjnej, ale spróbuj zrobić w ramach testu to samo ćwiczenie dokładnie i na odczepnego. Pierwsza wersja będzie trudniejsza, choć nie zmienisz ustawień maszyny. Trening dokładny jest zwyczajnie skuteczniejszy. Oczywiście pewne ograniczenia narzucą ci maszyny, ale to niczyja wina, że ruch jest możliwy w takim, a nie innym zakresie. Wykorzystaj jednak sumiennie to, co możesz, a nie pożałujesz.


Każdy ma inne potrzeby i czasem możesz poczuć chęć rozwalenia pieczołowicie ułożonego planu treningów i zrobienia treningu elastyczności albo cardio zamiast siły. Jeśli masz taką potrzebę, zmień plan. Oczywiście, że plan jest po to, aby go przestrzegać, ale wszystkie rodzaje treningu są ważne i jeśli nie czujesz się na siłach na cardio, zrób sobie dobre rozciąganie. To nie to samo, ale dzięki temu utrzymasz reżim ćwiczeń i będziesz mógł w duchu pochwalić sam siebie.
Rób swoje! Na treningi przychodzi wiele osób, każdy jest na innym poziomie, robi coś innego, czego innego oczekuje od treningów. Nie przejmuj się tym, że nie ma cię w tabelach rekordów bywalców siłowni. Jeśli wiesz, że dasz radę zrobić trzy serie, rób trzy, a nie cztery, nawet kiedy zrobisz tak jako jedyny. Każdy jest w czymś lepszy, a w czymś gorszy. Nawet jeśli masz słabsze mięśnie, być może to ty wykonujesz największe zadanie, zmuszając się do pokonania własnego rekordu. Bez gwiazdorzenia też zostaniesz mistrzem.
Oczywiście wszystkie ćwiczenia należy wykonywać zgodnie z odpowiednią techniką. Poradników na ten temat jest wiele, a ja polecam ci taki podstawowy, który pomoże ci wdrożyć się w plan ćwiczeń.

o Autorze

Robert Wąsik. Polecam siłownie Erfitu    



powiadom znajomych o tym artykule:

oceń Artykuł:

Nikt jeszcze nie zagłosował na ten artykuł, bądź pierwszy/pierwsza!



komentarze wspierane przez Disqus

Powered by ArticleMS from ArticleTrader