Albercik.pl - darmowe artykuły na Twoją stronę

Witaj Guest

Szukaj Artykułu:


Albercik.pl - darmowe artykuły na WWW » Sport » Trening biegowy podczas opadów deszczu

Trening biegowy podczas opadów deszczu

autor: asportdam | artykuł do pobrania

zamieszczono: 23.01.2014 9:53, przeczytano razy: 584, słów: 322


Lubisz biegać, ale niekiedy deszcz, zimno, czy śnieg skutecznie zniechęcają Cię do tego? To zrozumiałe, że czasem lenistwo może wziąć górę, ale jeśli bieganie to naprawdę Twoja pasja, żadna pogoda nie powinna być dla Ciebie przeszkodą.


Bieganie jest jedną z najzdrowszych form wypoczynku i jeśli podjąłeś się już tego wyzwania to bez względu na wszystko, nie powinieneś opuszczać treningu, nawet jeśli pogoda nie do końca Ci odpowiada. Naturalnie, nie chodzi o to abyś biegał podczas burzy, gradobicia, uporczywych dreszczów, czy oberwania chmury. Powinieneś jednak wypracować u siebie nawyk systematyczności, który nie spowoduje przerwy w treningu, nawet kiedy poczujesz krople deszczu na swoim karku.

Najważniejsza podczas biegania w złych warunkach pogodowych jest wiedza: W jaki sposób przygotować się do takiej aktywności i jak zachować się po bieganiu? Przede wszystkim musisz przygotować sobie strój do biegania, który jest lekki, dobrze oddycha, i w miarę możliwości, jest przeciwdeszczowy. Nigdy nie zakładaj na siebie odzieży, która nie przepuszcza powietrza i nie odprowadza wody – bieganie stałoby się wtedy koszmarem, bo nawilgnięte ubrania nabrałyby wagi, a ty nie miałbyś po prostu sił, aby w nich trenować.

Odpowiednio wcześniej przygotuj sobie także czapkę na głowę, która ochroni przed deszczem Twoją twarz i oczy. Niektóre kurtki sportowe mają odpowiednio przystosowane do tego kapuzy z odpowiednim daszkiem – warto z tego skorzystać. Bardzo dobrze jest również zrobić odpowiednią rozgrzewkę przed bieganiem, aby wybiegając już na wyznaczoną trasę, szybciej złapać w deszczu rytm.

Tak samo ważne jak przygotowanie do biegania, okazuje się odpowiednie zachowanie bezpośrednio po treningu biegowym. Bieganie podczas deszczu bardzo wyziębia cały organizm – ciało dwukrotnie szybciej traci swoje ciepło, niż w normalnych, suchych warunkach. Nie możesz więc dopuścić do tego, aby na Twoim ciele długo po treningu pozostawała mokra odzież – przebierz się jak najszybciej w suche ubrania. Pamiętaj także o butach. Niekiedy przydają się dwie pary butów – kiedy jedne zmokną i będą się spokojnie suszyć, możesz trenować w drugiej parze.

o Autorze

Katarzyna Stania - właścicielka bloga fitness buty-sklep.net.pl



powiadom znajomych o tym artykule:

oceń Artykuł:

Nikt jeszcze nie zagłosował na ten artykuł, bądź pierwszy/pierwsza!



komentarze wspierane przez Disqus

Powered by ArticleMS from ArticleTrader