Albercik.pl - darmowe artykuły na Twoją stronę

Witaj Guest

Szukaj Artykułu:


Albercik.pl - darmowe artykuły na WWW » Sport » Najczęstsze powodu kontuzji podczas treningu

Najczęstsze powodu kontuzji podczas treningu

autor: kt | artykuł do pobrania

zamieszczono: 26.03.2015 13:31, przeczytano razy: 436, słów: 419


Linia pomiędzy ostrym, intensywnym treningiem, a kontuzją zwykle bywa bardzo cienka, a do momentu wypadku nie zdajemy sobie sprawy z potencjalnego zagrożenia i tego co się z tym wiąże. Mowa oczywiście o bolesnej i długiej przerwie od treningu oraz utraty siły i zdrowia.


Główną przyczyną wypadków na siłowni jest niewątpliwie niepoprawna technika. Bardzo często widzimy nowych klientów, którzy chcą zaimponować znajomym swoją siłą, albo zwyczajnie przeceniają swoje możliwości. Jeżeli połączymy to z brakiem podstawowej wiedzy w zakresie techniki wykonywania ćwiczeń, kontuzje i wypadki gwarantowane.

Przed wejściem na siłownię pamiętajmy o tym, aby swoje problemy i ambicje zostawić za drzwiami, skupić się na sobie, a nie na tym aby wywierać dobre wrażenie na innych. Zacznijmy od wypracowania odpowiedniej techniki i właściwego podejścia, a siła i duże ciężary przyjdą z czasem.

Kolejny często popełniany przez trenujących błąd to zbyt częste treningi. Jasno można stwierdzić, że treningi częstsze niż 5 razy w tygodniu nie przyniosą nam dobrych rezultatów. Pamiętajmy o tym, że nasze mięśnie potrzebują czasu na odbudowę i regenerację. Ponieważ kulturystyka nie polega tylko na chodzeniu na siłownię, ale również na odpowiedniej diecie i właściwej regeneracji.

Nierozciąganie się to następna kwestia, która doskwiera uczęszczającym na siłownię. Warto zwrócić uwagę na fakt, że dobrze rozciągnięte mięśnie lepiej się dotleniają, przez co o wiele skuteczniej przebiega proces regeneracji. Dodatkowo rozciągając się zmniejszamy ryzyko różnych kontuzji i naciągnięć.

Zapominanie o rozgrzewce to problem dotyczący również osoby o dłuższym stażu na siłowni. Zwykle wydaje się nam, że mieliśmy na tyle aktywny dzień, że na trening wchodzimy właściwie rozgrzani. Jednak jest to bardzo błedne podejście. Należy pamiętać o tym, że w celu uniknięcia potencjalnych zagrożeń i urazów, powinniśmy właściwie rozgrzać wszystkie partie mięśniowe. Oczywiście nie trzeba spędzać 30 minut wykonując najróżniejsze ćwiczenia. Standardowo pięć minut rozgrzewki, w postaci jazdy na rowerku i rozruszania wszystkich mięśni przed właściwym treningiem powinno w zupełności wystarczyć i zagwarantować w pełni bezpieczne ćwiczenia.

Na koniec warto poruszyć jeszcze kwestie braku koncentracji podczas treningu. Postarajmy się oczyścić umysł przed wejściem na siłownię, tak aby nic nas nie rozpraszało podczas treningu, aby wszystkie ćwiczenia wykonywać w pełnym skupieniu. Dzięki temu będziemy mogli maksymalnie efektywnie wykorzystać czas przeznaczony na trening oraz unikniemy potencjalnych zagrożeń związanych z niedopilnowaniem poprawności ruchu, przez co nie wyrządzimy krzywdy sobie, ani innym trenującym.

o Autorze

Janusz Maciejewski, trener personalny



powiadom znajomych o tym artykule:

oceń Artykuł:

Nikt jeszcze nie zagłosował na ten artykuł, bądź pierwszy/pierwsza!



komentarze wspierane przez Disqus

Powered by ArticleMS from ArticleTrader