Albercik.pl - darmowe artykuły na Twoją stronę

Witaj Guest

Szukaj Artykułu:


Albercik.pl - darmowe artykuły na WWW » Sport » Codzienne ćwiczenia to zdrowie.

Codzienne ćwiczenia to zdrowie.

autor: LukaszP | artykuł do pobrania

zamieszczono: 21.05.2014 14:58, przeczytano razy: 547, słów: 540


Gdyby zapytać na ulicy przechodnia czy ćwiczenia są zdrowe odpowiedziałbym bez namysłu, że tak. Więc dlaczego mało kto je wykonuje? Bo nie ma czasu czy może chęci?


Przecież ćwiczenia są dla nas zdrowe, ponieważ podnoszą nasza kreatywność, koncentracje czy zadowolenie z własnego wyglądu.
Ja od pewnego czasu chciałem się wziąć za siebie, lecz wmawiałem sobie że nie mam czasu albo siły na ćwiczenia. Grzebiąc w internecie znalazłem miesięczny trening, który mogłem wykonywać wszędzie a trwał zaledwie kilka minut dziennie.

 

Powód zaczęcia ćwiczeń?
Powód był prosty chciałem poprawić swoją kondycje którą miałem jak uważałem całkiem dobrą w ostatnie wakacje w które wykonywałem prace fizyczne podobne do ćwiczeń. Lecz od tamtego czasu nie ćwiczyłem regularnie i moja kondycja spadała. Dosyć długo szukałem jaki będzie odpowiedni dla mnie zestaw ćwiczeń i natknąłem się na „obiegówkę” - 7 minutowy zestaw ćwiczeń. Jest tak krótki że nie można się już wykręcić brakiem czasu, a wiadomo że sport to zdrowie.

Postaram się omówić pokrótce wszystkie ćwiczenia. (Filmiki instruktarzowe możemy wyszukać w internecie.)
1. Pierwszym z nich jest wszystkim na pewno znany pajacyk, ćwiczenia wykonujemy energicznie przez około 30 sekund.
2. Kolejnym ćwiczeniem jest „niewidzialne krzesełko” które wykonujemy opierając się o ścianę oraz zginając kolana tak aby powstało z nas krzesełko i tak utrzymujemy się przez 30 sekund po czym wracamy o pozycji stojącej.
3. Pompki to moje ulubione ćwiczenie najlepiej robić je klasycznie lecz gdy ktoś nie ma sił to może wykonywać je bardziej kobieco na kolanach, przez 30 sekund spróbujmy wykonać jak najwięcej powtórzeń.
4. Po pompach obracamy się na plecy i robimy brzuszki, nie takie jak zawsze ponieważ plecy „przyklejamy” do podłogi i nie podnosimy rękami głowy takie niepełne brzuszki mobilizują mięśnie brzucha tak jak normalne.
5. Gdy dysponujemy krzesełkiem lub schodami wchodzimy raz jedną raz drugą nogą na stopień pamiętając aby wykonywać te ćwiczenia z prostymi plecami i tak 30 sekund.
6. Niewdzięczne przysiady w których staramy utrzymać całą stopę przyklejoną do podłogi oraz wykonać jak najwięcej powtórzeń w ciągu 30 sekund.
7. Triceps na krześle – dobrze wykonuje się na krześle opartym do ściany, aby nie było niepotrzebnego stłuczenia, jak najwięcej w 30 sekund.
8. Deska bardzo przypomina pompki lecz nie ruszamy się w tym ćwiczeniu, lecz zastygamy przez 30 sekund utrzymując prostą postawę ze zgiętymi w łokciach rękami oraz złączonymi nogami.
9. Bieg w miejscu wykonujemy jak najszybciej angażując wszystkie partie mięśni przez 30 sekund.
10. Wykroki na które mówię zabijanie karalucha to ćwiczenie w którym próbujemy przyklęknąć w pozycji wyprostowanej i powrót do pozycji stojącej oraz zamiana nogi, wykonujemy je przez 30 sekund.
11. Pompki z obrotem wykonujemy je na przemian po klasycznej pompce robimy wymach ręki do jak najwyższego punktu i powrót, uważajmy na równowagę lekko możemy odsunąć od siebie stopy.
12. I ostatnie ćwiczenie „deska” lecz tym razem bokiem trzymając taką postawę przez 15 sekund i zmieniając stronę.


Zalecam stosowanie takiego planu przez pierwsze dwa tygodnie a gdy będziemy czuli niedosyt możemy dołączyć także inne plany ćwiczeń, oraz powtórzyć taką 7 minutową serie kilka razy dziennie. Powodzenia!

 

o Autorze

Paweł Bączek



powiadom znajomych o tym artykule:

oceń Artykuł:

Nikt jeszcze nie zagłosował na ten artykuł, bądź pierwszy/pierwsza!



komentarze wspierane przez Disqus

Powered by ArticleMS from ArticleTrader