Albercik.pl - darmowe artykuły na Twoją stronę

Witaj Guest

Szukaj Artykułu:


Albercik.pl - darmowe artykuły na WWW » Sport » Amatorski » Jak utrzymać się na wodzie?

Jak utrzymać się na wodzie?

autor: asportdam | artykuł do pobrania

zamieszczono: 23.01.2014 9:49, przeczytano razy: 983, słów: 366


Strach przed utonięciem, bierze się przede wszystkim  stąd, że nie zdajemy sobie sprawy, z tego, jak nasze ciało fantastycznie radzi sobie w środowisku wodnym. Nie wolno zapominać nam przecież, że już w życiu płodowym, dziecko świetnie sobie radzi, podobnie jak po urodzeniu.


Od narodzin posiadamy naturalną zdolność pływania, która niestety pozbawiona pielęgnacji zanika. Można więc śmiało stwierdzić, że ciało ludzkie nie ma większych problemów z utrzymaniem się na wodzie.

Utrzymanie się na wodzie nie jest trudne. Ma to niewątpliwie  związek z gęstością  i naszego ciała, i wody, jednak każdy może „dryfować” na powierzchni. Jak się tego nauczyć? Przede wszystkim musisz zaprzyjaźnić się z wodą. Znajdź odpowiednie miejsce, najlepiej dobry, sprawdzony basen. Wokół Ciebie powinno być  spokojnie, a woda nie może być głęboka – najlepiej, aby sięgała Ci do klatki piersiowej.

Kiedy jesteś pewny już miejsca, zanurz całe swoje ciało i włóż głowę pod wodę – przyzwyczajaj się do niej. Kiedy już to opanujesz, powinieneś rozpocząć wykonywanie ćwiczeń w wodzie; na sam początek z jakimiś pomocami wypornościowymi np. deską do nauki pływania. Gdy delikatnie wsuniesz ją pod wyprostowane ręce lub klatkę, przekonasz się, że nie toniesz. Spróbuj także, spokojnie, cały czas kontrolując oddech, zanurzyć się pod powierzchnię z ugiętymi kolanami, w taki sposób, abyś mógł je objąć rękoma. Ćwiczenie to wykonuj spokojnie – możesz czuć się pewnie, gdyż dno basenu jest tuż pod Tobą.

Pamiętaj, że jeśli boisz się wody, ćwiczenia te należy rozłożyć na kilka wizyt na basenie. Kiedy opanujesz to wszystko o czym pisaliśmy, możesz spróbować położyć się na wodzie, bez żadnych pomocy. Rób to powoli i delikatnie. Najpierw odwróć się plecami do krawędzi basenu, wyciągnij ręce w tył i chwyć się jej, a następnie odepchnij nogi i wynurz je, cały czas trzymając się krawędzi basenu. Postaraj się wyprostować ciało – na samym początku może to być niezwykle trudne, ale rób wszystko, aby utrzymać je w linii prostej. Możesz także wziąć głęboki oddech, co nie co poprawi Twoją wyporność. 

Od tego momentu pozostają już tylko ćwiczenia. Wypracuj przede wszystkim zdolność pozbycia się strachu. To bowiem właśnie on może zahamować Twój rozwój i szybkość nauki.

o Autorze

Katarzyna Stania - pracownik sklepu ze sprzętem pływackim
http://www.sprzetplywacki.com.pl/



powiadom znajomych o tym artykule:

oceń Artykuł:

Nikt jeszcze nie zagłosował na ten artykuł, bądź pierwszy/pierwsza!



komentarze wspierane przez Disqus

Powered by ArticleMS from ArticleTrader