Albercik.pl - darmowe artykuły na Twoją stronę

Witaj Guest

Szukaj Artykułu:


Jak zarabiają galerie?

autor: papaj | artykuł do pobrania

zamieszczono: 15.09.2010 13:11, przeczytano razy: 1051, słów: 327


Galeria obrazów w Polsce nie mają łatwego życia. Zainteresowanie sztukami plastycznymi nie jest duże, a jeżeli ktoś w ogóle zna jakichś artystów to zwykle są to osoby, które tworzyły wiele lat temu.


Bardzo ciężko jest sprzedać obrazy młodych utalentowanych, ale nieznanych artystów. Ponieważ większość galerii nie jest przez nikogo dotowana, muszą one znaleźć sposób na zarobienie na swoje utrzymanie. Galerie obrazów olejnych zwykle decydują się w takich sytuacjach na wystawienie reprodukcji przygotowywanych przez doświadczonych artystów. Najczęściej są to obrazy starych mistrzów takich jak Van Gogh, Klimt, Picasso czy Salvador Dali.

Polacy są zwykle bardzo ostrożni przy kupowaniu obrazów, które mają trafić do ich domów. Oczywiście każdy wybiera to co mu się podoba, ale większość woli zdecydować się na jakąś reprodukcję uznanego artysty niż wybrać oryginał młodego artysty. Nie mamy zaufania do naszego zmysłu estetycznego, a jeżeli pisze się o jakimś artyście książki i nam się on podoba, to wiadomo, że nie będziemy się musieli wstydzić i tłumaczyć dla czego akurat ten obraz wybraliśmy, albo odpierać zarzuty o małą wartość artystyczną naszego zakupu.

Duże pieniądze na obrazach młodych polskich malarzy można zarobić zwykle dopiero wtedy, gdy zaczną się one sprzedawać za granicą. W takiej sytuacji ceny od razu skaczą astronomicznie i obrazy na sprzedaż, których jeszcze kilka miesięcy temu nikt nie chciał kupić za kilka tysięcy, nagle osiągają ceny rzędu kilkudziesięciu, a czasami nawet kilkuset tysięcy złotych. Najbardziej w takich chwilach cieszą się nieliczni pasjonaci, którzy zajmują się hobbystycznie kolekcjonowaniem dzieł artystów młodego pokolenia.

Większość galerii też inwestuje często w młodą sztukę, mając nadzieję na to, że uda się trafić w obraz, którego autor zdobędzie rozgłos i dzięki temu ceny jakie osiągają jego dzieła znacznie wzrosną. To jest jednak duże ryzyko, dlatego, aby dobrze funkcjonować trzeba oferować również produkty, które sprzedają się niezależnie od aktualnych trendów w sztuce. Tak właśnie jest z reprodukcjami.

o Autorze

Henryk



powiadom znajomych o tym artykule:

oceń Artykuł:

Nikt jeszcze nie zagłosował na ten artykuł, bądź pierwszy/pierwsza!



komentarze wspierane przez Disqus

Powered by ArticleMS from ArticleTrader