Albercik.pl - darmowe artykuły na Twoją stronę

Witaj Guest

Szukaj Artykułu:


Albercik.pl - darmowe artykuły na WWW » Internet » Pozycjonowanie-stron » SEO w białym i czarnym kapeluszu

SEO w białym i czarnym kapeluszu

autor: Ewa K. | artykuł do pobrania

zamieszczono: 20.08.2013 9:26, przeczytano razy: 599, słów: 394


Między pozycjonerami wciąż trwają spory, czy warto stosować się do wytycznych Google dla webmasterów określanych przez branżę jako White Hat SEO.


Jest to zasadnicze pytanie o uczciwość i jej wartość w biznesie, ale również o skuteczność zalecanych przez Google metod. Tylko naprawdę uczciwe i rzetelne firmy decydują się na ich stosowanie. Reszta wykorzystuje wszystkie dostępne metody, zgodnie z zasadą, że cel uświęca środki.

 

Przyczyna jest bardzo prozaiczna. Każdy, kto uważnie przygląda się wynikom wyszukiwania, zauważy, że pod wieloma słowami kluczowymi wciąż na wysokich pozycjach utrzymują się strony pozycjonowane spamerskimi niedozwolonymi metodami. Pozycjonerzy, obserwując taki stan rzeczy, uważają te metody za najbardziej skuteczne, dlatego trudno się dziwić, że nie rezygnują z nich w imię uczciwości, szczególnie, że są one również o wiele łatwiejsze i szybsze do zastosowania niż tworzenie nowych jakościowych treści na stronę.

 

Łatwo zauważyć, że nieraz domeny pozycjonowane zgodnie z wytycznymi Google nie mają takiej siły przebicia, jak te, pozycjonowane z użyciem technik Gray Hat SEO. Jest to pozycjonowanie na granicy White Hat i Black Hat. Często trudno określić, w którym momencie ta granica jest przekroczona, ponieważ pozycjonowanie całkowicie zgodne z wytycznymi Google oznaczałoby np. niekorzystanie z zaplecza pozycjonerskiego, które to tworzone jest głównie z myślą o zamieszczeniu na nim odnośnika pozycjonującego do strony docelowej.

 

Oczywiście cały czas istnieje dosyć duża rozbieżność między przedstawicielami Google a „resztą świata” co do faktów. Ci pierwsi jak mantrę powtarzają, że owszem w przeszłości zdarzało się, że strony pozycjonowane z wykorzystaniem metod ocenianych jako spamerskie osiągały wysokie pozycje, ale dzisiaj jest inaczej. Każdy, kto uważnie przyjrzy się wynikom wyszukiwań, dostrzeże jednak, że to stwierdzenie jest nie do końca prawdziwe.

 

Google jest w trakcie wprowadzania nowych rozwiązań mających na celu poprawę jakości wyników. Stopniowo poprawiana jest jakość naturalnych wyników wyszukiwań, nad czym pracują specjalnie zatrudnieni do tego ludzie. Trzeba przyznać, że postęp jest już widoczny, ale efekty są wciąż niezadowalające. Na polepszenie wyników i uczynienie ich najbardziej adekwatnymi czekają uczciwi pozycjonerzy oraz wszyscy użytkownicy Internetu i wyszukiwarek. Jeśli wierzyć Google przyszłość będzie jednak należeć do witryn pozycjonowanych metodami White Hat SEO. Jednak jak na razie w branży pozycjonowania widoczne jest chodzenie po cienkiej granicy dopuszczalnych metod, a często jej przekraczanie.

o Autorze

Ewa Kościelniak - pracuje jako SEO Copywriter w firmie Interface Poland - Pozycjonowanie White Hat SEO



powiadom znajomych o tym artykule:

oceń Artykuł:

Nikt jeszcze nie zagłosował na ten artykuł, bądź pierwszy/pierwsza!



komentarze wspierane przez Disqus

Powered by ArticleMS from ArticleTrader