Albercik.pl - darmowe artykuły na Twoją stronę

Witaj Guest

Szukaj Artykułu:


Albercik.pl - darmowe artykuły na WWW » Finanse » Podatki » Kilka słów o sposobach składania rozliczenia PIT

Kilka słów o sposobach składania rozliczenia PIT

autor: bunitas | artykuł do pobrania

zamieszczono: 11.03.2014 11:27, przeczytano razy: 463, słów: 375


Ostateczny termin składania deklaracji PIT zbliża się wielkimi krokami. Jeżeli jeszcze nie rozliczyłeś się z urzędem skarbowym, najwyższy czas to zrobić.


Oczywiście, musisz liczyć się z koniecznością przeznaczenia na to kilku godzin i czasami całkiem sporych sum pieniędzy, wydanych na przykład na indywidualną konsultację w biurze księgowości. Dobrze będzie, jeżeli zapoznasz się z kilkoma podstawowymi metodami rozliczenia PIT i wybierzesz tę, która odpowiada najlepiej Twoim wymaganiom. Zachęcamy Cię do przeczytania tego artykułu, w którym zapoznamy Cię z nimi, aby jeszcze bardziej ułatwić Ci cały proces rozliczania się z urzędem skarbowym.

1. BEZPOŚREDNIA WIZYTA W URZĘDZIE SKARBOWYM – sposób dla osób, które cenią sobie standardowe rozwiązania i czuwanie nad tym, aby wszystko przebiegało sprawnie. Wizyta w urzędzie skarbowym gwarantuje bezproblemowe dostarczenie dokumentu do konkretnych osób i, co również istotne, otrzymanie stosownego potwierdzenia. Niestety, bardzo często wiąże się ona z koniecznością stania w długich kolejkach, szczególnie zaraz przed upływem ostatecznego terminu.

2. ROZLICZENIE INTERNETOWE – możliwość rozliczania się dzięki odpowiednim programom internetowym cieszy się coraz większą popularnością. Gwarantuje ona  z reguły szybkie i bezproblemowe wypełnienie wniosku i przesłanie go stosownemu urzędowi skarbowemu. Gdy tylko osoby odpowiedzialne za kolekcjonowanie PITów otrzymają Twój dokument, na maila dostaniesz od nich potwierdzenie. Szybko, bezpłatnie i, co najważniejsze, bez wychodzenia z domu.

3. DOSTARCZENIE DOKUMENTU DZIĘKI USŁUGOM POCZTOWYM BĄDŹ KURIERSKIM – całkiem atrakcyjna propozycja przede wszystkim dla osób, które mieszkają z dala od urzędu skarbowego, z którym muszą się rozliczyć. W przypadku dostarczania dokumentu przy wykorzystaniu usług poczty bądź kuriera o dacie decyduje stempel pocztowy, dzięki czemu nie trzeba za bardzo martwić się o to, że list może dojść o dzień czy dwa za późno (chociaż, oczywiście, lepiej wysłać go zdecydowani wcześniej).

W każdym przypadku należy zachować potwierdzenie wysłania dokumentu wraz z pieczątką pocztową lub kurierską.
Który sposób wybrać? Wszystko zależy od Twoich indywidualnych możliwości i preferencji. Urząd skarbowy bez najmniejszego problemu akceptuje wszystkie z wymienionych opcji, dając Ci odrobinę większą swobodę, która znacząco może wpłynąć na oszczędzenie czasu czy pieniędzy.

o Autorze

Małgosia Krzyszewska - księgowa



powiadom znajomych o tym artykule:

oceń Artykuł:

Nikt jeszcze nie zagłosował na ten artykuł, bądź pierwszy/pierwsza!



komentarze wspierane przez Disqus

Powered by ArticleMS from ArticleTrader