Albercik.pl - darmowe artykuły na Twoją stronę

Witaj Guest

Szukaj Artykułu:


Albercik.pl - darmowe artykuły na WWW » Ciekawostki » Merchandising - na czym polega?

Merchandising - na czym polega?

autor: Leksa | artykuł do pobrania

zamieszczono: 21.11.2014 15:03, przeczytano razy: 612, słów: 392


Dziś trudna jest walka o klienta. Konkurencja jest spora, a towarów nie zliczone ilości. Jak sprzedawcy cobie z tym radzą? Co okazuje się niesłychanie pomocne?


Każdy klient poruszając się po naszym sklepie może ogarnąć wzrokiem, aż do 250 produktów oraz ich różnych wariantów zaledwie w ciągu 6 sekund! Dlatego nie ma innego wyjścia – marka powinna „krzyczeć” o wiele głośniej, niż konkurencja, czyli po prostu być lepiej wyeksponowana. Tylko w taki sposób będzie w stanie przykuć uwagę klienta.

Z takim zadaniem musi poradzić sobie właśnie merchandising. Termin ten nie posiada odpowiednika w naszym języku narodowym, a oznacza pewną koncepcję. Dokładniej sposób wykorzystania przestrzeni handlowej, tak aby wywołać u klienta potrzebę zakupi konkretnych towarów, ale i umożliwienie jej realizacji.

Istnieją bodźce, które mogą przyciągnąć nas do konkretnego miejsca – sklepu, marketu, a także skutecznie działają na jego terenie i co więcej wpływają na maksymalne wykorzystanie jego potencjału sprzedaży. Wiele spośród technik znanych merchandisingowi stoją największe sieci handlowe.

Do podstawowych elementów merchandisingu zaliczamy:

  • looping, czyli właściwe rozmieszczenie dróg poruszania się klientów,
  • placing, czyli odpowiednie rozmieszczenie grup towarów w sklepie.

Ważna jest ekspozycja towarów na półkach sklepowych zgodnie z psychologią sprzedaży, co w znaczny sposób podnosi ich sprzedaż. Nie od dziś wiadomo, że o tym który towar jest najchętniej kupowany, decyduje nie tylko jego jakość, ale również i należyta jego ekspozycja. To właśnie za nią odpowiada merchandiser. Do jego obowiązków należy właśnie wyróżnienie konkretnych towarów właśnie w taki sposób, aby zapewnić im jak największe zainteresowanie ze strony klientów. Jest to szczególnie ważne w branży artykułów spożywczych, chemii gospodarczej oraz używek.

Każdy dobry merchandiser po prostu musi znać, a także i umieć wykorzystać w praktyce główne mechanizmy rządzące nabywaniem towarów oraz umiejętnie sterować ruchem klientów w sklepie. Do innych zadań osób pracujących w tym zawodzie należy również dbałość o właściwą estetykę oraz ekspozycję towarów, utrzymywanie porządku na sklepowych półkach i dodatkowo także przygotowywanie propozycji zamówień czy organizowanie różnego rodzaju akcji promocyjnych. Dlatego tak niezwykle ważna jest w zawodzie merchandisera wiedza z zakresu zarządzania emocjami ludzkimi.

o Autorze

Aleksandra Pajda, Artykuł powstał we współpracy z: http://sip.krosno.pl/



powiadom znajomych o tym artykule:

oceń Artykuł:

5.0/5(1 votes)



komentarze wspierane przez Disqus

Powered by ArticleMS from ArticleTrader