Albercik.pl - darmowe artykuły na Twoją stronę

Witaj Guest

Szukaj Artykułu:


Albercik.pl - darmowe artykuły na WWW » Biznes » Small-biznes » Mieszkanie siedzibą firmy

Mieszkanie siedzibą firmy

autor: monikaq | artykuł do pobrania

zamieszczono: 19.05.2012 13:59, przeczytano razy: 581, słów: 397


Zdecydowanie się na założenie firmy to ważny krok w karierze zawodowej. Może sprawić, że przedsiębiorca zacznie piąć się w górę, albo wyląduje z hukiem na dnie. Dlatego jedną z ważniejszych kwestii jest mądre rozplanowanie budżetu.


Własna firma sprawia, że człowiek interesu jest panem samego siebie. Ale kryje też wiele pułapek, m.in. finansowych. Na początku własnej działalności gospodarczej dobrze jest poszukać oszczędności, by móc rozwinąć skrzydła. Od rozpoczęcia prowadzenia własnej firmy odstrasza na pewno właściwy lokal. A początkującym przedsiębiorcom spędza sen z powiek.

Na lokalu można zaoszczędzić prowadząc firmę we własnym mieszkaniu. Jest to dobre rozwiązanie szczególnie dla firmy jednoosobowej. Nie wydaje się sporych sum na wynajem biura. Zaoszczędzić można nie tylko pieniądze, ale i czas. Nie trzeba dojeżdżać do biura i z niego wracać, bo jest ono pod nosem. Plusem takiego rozwiązania jest również wygoda. W koszty firmy wlicza się wtedy wydatki związane z eksploatacją powierzchni przeznaczonej na działalność gospodarczą.  Kwoty zależą od powierzchni mieszkania. Od niej oblicza się procent jaki zajmuje powierzchnia biurowa. Może to być po prostu biurko z komputerem, ale można pod to podciągnąć toaletę, część kuchni i przedpokój (ustalając przez jaką część doby te miejsca są firmowe, a przez jaką prywatne).

Część kosztów wydanych na utrzymanie lokalu można wliczyć do kosztów uzyskania przychodu – czynsz, opłaty za prąd, gaz, wodę, internet (na internet trzeba mieć fakturę wystawioną na firmę, można też odliczyć go od podatku) i to jest niewątpliwie dobre rozwiązanie na początek własnej działalności. Dodatkowo, jeśli firma jest jednoosobowa, nie trzeba wydawać środków na wypłaty, a i z księgowością można sobie poradzić, wybierając księgowość internetową, co znacznie zmniejsza wydatki związane z prowadzeniem biura.  

Mieszkanie jako siedziba firmy najlepiej nadaje się też dla takiej działalności, która nie będzie wymagała przyjmowania interesantów. Jeśli jednak usługa będzie tego wymagała, np. gabinet stomatologiczny, to trzeba zgłosić zmianę przeznaczenia lokalu do spółdzielni mieszkaniowej w przypadku bloku lub do urzędu miasta w przypadku domu z działką. Jeśli lokal zostanie uznany za użytkowy, to zwiększy się czynsz lub podatek od nieruchomości. Firma może też  mieć małe biuro w domu bez konieczności przyjmowania klientów, ale może współpracować z korporacją jako podwykonawca.

o Autorze

M. B.



powiadom znajomych o tym artykule:

oceń Artykuł:

Nikt jeszcze nie zagłosował na ten artykuł, bądź pierwszy/pierwsza!



komentarze wspierane przez Disqus

Powered by ArticleMS from ArticleTrader