Albercik.pl - darmowe artykuły na Twoją stronę

Witaj Guest

Szukaj Artykułu:


Albercik.pl - darmowe artykuły na WWW » Biznes » Reklama » Ulotki reklamowe - czy ma to jeszcze sens?

Ulotki reklamowe - czy ma to jeszcze sens?

autor: skorpionek | artykuł do pobrania

zamieszczono: 06.01.2014 18:00, przeczytano razy: 487, słów: 388


Większość ludzi widząc na ulicy czy w galerii handlowej osobę rozdającą ulotki odwraca wzrok i przechodzi koło niej lub bierze ulotkę i wrzuca ją do najbliższego kosza na śmieci. Są jednak sposoby aby to zmienić.


Ogromna ilość ulotek reklamowych, którymi jesteśmy atakowani gdy tylko zbliżymy się do centrum miasta na pewno nie sprzyja ich efektywności. Są jednak sposoby, dzięki którym nasza reklama będzie nie tylko tania ale i znacznie bardziej efektywna niż dotąd. Trzeba jednak włożyć w to nieco wysiłku.

Po pierwsze, nasza ulotka musi być przejrzysta i zaprojektowana w taki sposób żeby najważniejsze rzeczy były widoczne na pierwszy rzut oka. Jest to spowodowane tym, że osoba otrzymująca ulotkę już po 2-3 sekundach decyduje czy treści w niej zawarte są warte jej uwagi. Dlatego też nie ma sensu wypisywać na ulotkach długich i pięknych opisów oferowanych przez nas produktów bo przeczyta go bardzo mały procent ludzi. Na tzw. "froncie" musi znaleźć się coś co sprawi, że ktoś zainteresuje się resztą. Może to być np. informacja o ciekawej promocji lub o nowym asortymencie.

Niemniej ważne jest nastawienie osób, które rozdają nasze ulotki. Jeśli mamy zamiar zlecić to firmie, która się tym zajmuje to możemy sobie od razu dać spokój. Osoby rozdające ulotki powinny być starannie wyselekcjonowane i przeszkolone przez nas. Nie ma sensu, aby nasze ulotki trafiały do osób, których nasza oferta kompletnie nie dotyczy. Dlatego też dobrym pomysłem jest płacenie takim ludziom za godzinę pracy ale nie za ilość ulotek, które rozdali. Wtedy mamy znacznie większą szansę, że nie będą ich dawać byle komu. Jest to tzw. "reklama targetowana" czyli kierowana do osób, które mogą stać się potencjalnymi klientami. Dobrym przykładem jest np. dawanie ulotki reklamującej salon fryzjerski łysemu mężczyźnie w wieku powyżej 70 lat. Przy takim podejściu nie mamy szans na jakąkolwiek konwersję. Warto też aby osoby rozdające ulotki dobrze się prezentowały i potrafiły porozmawiać z potencjalnymi klientami o naszej ofercie. Mamy wtedy pewność, że osoba potencjalnie zainteresowana nie zapomni o naszej firmie, gdyż w momencie kiedy owa osoba będzie miała potrzebę skorzystania z naszych usług to podświadomość przypomni jej o naszej firmie.

To tylko kilka rad dotyczących reklamy bezpośredniej. Najwięcej skutecznych metod na zwiększenie efektywności tej formy marketingu trzeba sobie jednak wypracować samodzielnie.

o Autorze

Karol Dąbrowski - przedstawiciel drukarni KARAD



powiadom znajomych o tym artykule:

oceń Artykuł:

Nikt jeszcze nie zagłosował na ten artykuł, bądź pierwszy/pierwsza!



komentarze wspierane przez Disqus

Powered by ArticleMS from ArticleTrader