Albercik.pl - darmowe artykuły na Twoją stronę

Witaj Guest

Szukaj Artykułu:


Albercik.pl - darmowe artykuły na WWW » Biznes » Reklama » Problem ulotek jako sposobu reklamowania się

Problem ulotek jako sposobu reklamowania się

autor: PanMaciej | artykuł do pobrania

zamieszczono: 14.08.2014 10:12, przeczytano razy: 410, słów: 402


Ulotki w dzisiejszych czasach stały się największym wrogiem człowieka podczas wyjścia na miasto. Szczególnie w dużych jest to coraz poważniejszy problem.


W centrum Warszawy ciężko jest przejść kilkadziesiąt metrów, aby nie zostać zasypanym stertą ulotek, które po chwili zmieniają się w zwykłe śmieci lądując w koszu. Często przechodnie nawet nie przyjmują ulotki, a kiedy już to robią to nie spoglądają na nią, nie mówiąc już o dokładnym czytaniu. Jaki więc sens ma ich rozdawanie, a wcześniej projektowanie, drukowanie i cały  proces tworzenia ulotki? Czy można zrobić coś, aby rozwiązać ten problem?

Odpowiedź tkwi w grupie docelowej oraz w… ulotce! Zwykle nie zwracamy uwagi na materiały reklamowe, ponieważ wszystkie wyglądają jednakowo. Niestandardowe materiały reklamowe zawsze przykuwają wzrok oraz zmuszają odbiorców do interakcji. Kto nie zatrzyma się nad ulotką złożoną w sześcian lub w postaci smyczy na klucze czy chociażby wykrojoną w kształt produktu, który reklamujemy.

Dobrze zaprojektowana ulotka to taka, która jest oryginalna oraz dopasowana do grupy docelowej. To właśnie grupa docelowa wyznacza jej styl, kolorystykę i inne elementy składowe.

Poza omówionymi problemami pozostaje jeszcze jedna kwestia. Dotyczy ona samego rozdawania ulotek. Osoby zajmujące się tym wręczają ulotki najczęściej wszystkim przechodniom, nie zwracając uwagi czy reklamowany produkt lub usługa może ich zainteresować. Czy starszy pan, który otrzyma ulotkę salonu tatuażu skorzysta z niego? Jest to praktycznie niemożliwe. Takich przypadków spotyka się wiele i jak się okazuje pieniądze wydane na drukowanie materiałów reklamowych są wyrzucane w błoto. Ten problem jednak nie jest tak łatwy do rozwiązania jakby mogło się wydawać. Trudno byłoby wyszukiwać w tłumie odbiorców, którzy mieszczą się w naszej grupie docelowej. Jest to oczywiście możliwe, aczkolwiek mało prawdopodobne jest, że znajdziemy osoby, które skrupulatnie będą to robiły. Warto jest jednak pomyśleć nad takim rozwiązaniem, kiedy decydujemy się na niestandardowe, a co za tym idzie, drogie ulotki. Wręczanie jej osobie, która i tak nigdy nie będzie naszym klientem jest nieopłacalne, a dodatkowo jeśli odsetek takich osób będzie wysoki to całe nasze działania mogą nie być skuteczne, a koszt wyprodukowania materiałów reklamowych nam się nie zwróci.

W omówionych działaniach reklamowych ważne jest zatem zarówno projektowanie graficzne oraz sposób rozpowszechniania ulotek.

o Autorze

Maciej Gawron



powiadom znajomych o tym artykule:

oceń Artykuł:

Nikt jeszcze nie zagłosował na ten artykuł, bądź pierwszy/pierwsza!



komentarze wspierane przez Disqus

Powered by ArticleMS from ArticleTrader