Albercik.pl - darmowe artykuły na Twoją stronę

Witaj Guest

Szukaj Artykułu:


Albercik.pl - darmowe artykuły na WWW » Biznes » Public-relations » Jak wybrać dobrą agencję PR dla swojej firmy?

Jak wybrać dobrą agencję PR dla swojej firmy?

autor: Nina W. | artykuł do pobrania

zamieszczono: 26.05.2014 22:55, przeczytano razy: 646, słów: 392


Wybór agencji pr jest ważnym krokiem dla rozwijającej się firmy. Budowanie pozytywnego wizerunku oraz prowadzenie profesjonalnej komunikacji zostaje przekazane w obce ręce. Jest to jednak nieuniknione w sytuacji gdy przedsiębiorstwo myśli o rozwoju oraz poszerzaniu swoich kompetencji.


Aby wybór był rozsądny oraz przemyślany warto zaprosić do złożenia swojej oferty kilka agencji. Jest to obecnie szeroko stosowana praktyka, dzięki której możemy zapoznać się z rozpiętością cenową stosowaną w branży, dokładnie prześledzić zakres oferowanej działalności, a na ostatnim etapie wyboru również wynegocjować lepsze warunki dla swojej  firmy.

Analiza agencji public relations

Każda licząca się na rynku agencja public relations powinna w swojej ofercie zawrzeć informacje, jak długo działa na rynku oraz jak wielu zatrudnia pracowników. Są to istotnie informacje dla potencjalnych zainteresowanych, ponieważ świadczą o wiarygodności i zaradności starającej się o zlecenie agencji. Warto także by firma od pr pochwaliła się uzyskanym doświadczeniem. Jeżeli sami o tym nie wspomną, zapytajmy ich o kilku największych klientów oraz przebieg akcji, które z nimi przeprowadzili. Dodatkowym plusem będzie prezentacja rekomendacji od byłych lub obecnych partnerów. Ostatecznie mając listę klientów danej agencji możemy poszukać o niej opinii na własną rękę. Świat biznesu jest bardzo mały i bardzo możliwe, że wśród partnerów danej agencji znajdziemy wspólnych znajomych.

Poza tym informacja o zdobytych nagrodach branżowych oraz specjalizacjach (np. komunikacja sportowa bądź farmaceutyczna) będą dodatkowymi atutami, nad którymi warto się pochylić. Może to będzie strzał w dziesiątkę. Ostatecznie w podjęciu wyboru może nam pomóc konkurs na najlepszą agencję pr zorganizowany przez potencjalnych zleceniodawców (który może polegać na stworzeniu przykładowego przemówienia lub reakcji na kryzys w social media) lub rekomendacja znajomych, którzy mieli do czynienia z tego  typu firmami w sytuacji biznesowej. To czego powinniśmy bezwzględnie wymagać to terminowość, solidność i precyzja w działaniu.

Której agencji nie wybierać?

Posiadanie profesjonalnej strony firmowej, bloga branżowego oraz profilu w portalach społecznościowych to obecnie elementy, które muszą być spełnione by traktować agencję na poważnie. Jeżeli trafiła do nas oferta agencji która nie sprostała tym oczekiwaniom, nie traćmy na nią czasu. Jeżeli nie umiała zadbać o własną markę to istnieją uzasadnione wątpliwości, czy i z komunikacją naszej firmy sobie po prostu poradzi.

o Autorze

Nina Wiśniewska



powiadom znajomych o tym artykule:

oceń Artykuł:

Nikt jeszcze nie zagłosował na ten artykuł, bądź pierwszy/pierwsza!



komentarze wspierane przez Disqus

Powered by ArticleMS from ArticleTrader