Albercik.pl - darmowe artykuły na Twoją stronę

Witaj Guest

Szukaj Artykułu:


Internet Public Relations

autor: Tułacz4750 | artykuł do pobrania

zamieszczono: 27.08.2013 17:31, przeczytano razy: 544, słów: 386


Pozycjonowanie pod kątem wyszukiwarek swego czasu był tanim i dobrym sposobem pozyskania klientów. Z każdym rokiem jednak wydatki na pozycjonowanie rosną, co jest związane z wprowadzaniem nowych algorytmów wyszukiwania przez wyszukiwarki, i ogólną konkurencją na rynku.


Dziś kalkulując stawkę tylko pod względem pozycjonowania wątpliwym jest czy osiągniecie swój cel. Internet, jako środowisko stale się rozwija, pojawiają się nowe kanały komunikacyjne, które po objęciu docelowego audytorium są porównywalne, i nawet przewyższają audytorium wyszukiwarek.

Powstaje konieczność użycia takich instrumentów marketingu internetowego, jak reklama kontekstowa, social media marketing, reklama targetowana, i użycie internet PR. Jeśli jesteś szczęśliwym posiadaczem strony internetowej, która przynosi dochód, ma stabilną ilość odwiedzających skierowanych z wyszukiwarek, którzy konwertują się na klientów, to stoi przed tobą zadanie podwyższenia konwersji czyli zwiększenie rozpoznawalności waszej marki (branding).

Jedną z dróg prowadzących do wykonania tego zadania jest użycie instrumentu, jakim jest internet PR. Po uwzględnieniu grupy docelowej, internet PR można podzielić na mass relations - masową komunikację, group relations - komunikację z grupami docelowymi oraz media relations - komunikacje z massmediami.

Mass relations - to branding, pozycjonowanie towarów i usług lub strony internetowej. Pozycjonowanie strony internetowej stało się najbardziej pożądaną usługą wówczas, gdy należy przyciągnąć do strony internetowej uwagę audytorium docelowego i stworzyć na niej aktywną wspólnotę stałych użytkowników strony internetowej, którzy stają się najbliższym biznesowym otoczeniem firmy.

Media relations - to współdziałanie z massmediami w internecie przy pomocy rozsyłania komunikatów prasowych, publikacji artykułów itp. W chwili obecnej większość gazet i inne media, w tej bądź innej formie są obecne w sieci. Stosunki z mediami, tak jak w trybie offline, pozostają jednym z najczęściej używanych elementów akcji PR.
Group relations - to współdziałanie w internecie z najbliższym otoczeniem firmy, z docelowymi segmentami rynku, czyli wszystkimi, którzy potrzebują informacji o firmie. Firma może segmentować swoje biznesowe otoczenie na pewne grupy docelowy i z każdą z ich posiadać inne relacje.

Oto przykładowa lista zadań, które mogą być rozwiązane przez internet PR;

  • Branding,
  • Stymulowanie sprzedaży,
  • Stworzenie socjalnie zorientowanego wizerunku firmy,
  • Zwiększenie wzmianek w mediach internetowych,
  • Tworzenie wspólnoty lojalnych użytkowników,
  • Tworzenia efektywnej komunikacji zwrotnej z grupą docelową,
  • Przyciągnięcie docelowego audytorium na stronę,
  • Kierowanie reputacją firmy,
  • Rozpowszechnienie wiadomości w internecie, itd.

o Autorze

Gabriela Wojciechowska



powiadom znajomych o tym artykule:

oceń Artykuł:

Nikt jeszcze nie zagłosował na ten artykuł, bądź pierwszy/pierwsza!



komentarze wspierane przez Disqus

Powered by ArticleMS from ArticleTrader