Albercik.pl - darmowe artykuły na Twoją stronę

Witaj Guest

Szukaj Artykułu:


Albercik.pl - darmowe artykuły na WWW » Biznes » Public-relations » Co specjaliści od marketingu i public relations POWINNI wiedzieć o pozycjonowaniu

Co specjaliści od marketingu i public relations POWINNI wiedzieć o pozycjonowaniu

autor: dorsz | artykuł do pobrania

zamieszczono: 10.06.2011 12:43, przeczytano razy: 1194, słów: 560


Zacznijmy od podstaw - pozycjonowanie pozwala dotrzeć z informacją o ofercie do klienta poszukującego danego rozwiązania czy odpowiedniego partnera biznesowego, dlatego jest narzędziem efektywnym handlowo. Pozycjonowanie wpływa na to, na którym miejscu w wynikach wyszukiwania internauta zobaczy odnośnik do strony naszej firmy po wpisaniu w okno wyszukiwarki określonych zwrotów.


Analogiczną do pozycjonowania funkcję pełni Google Adwords, jednakże z uwagi na coraz wyższy CPC (koszt za kliknięcie) w przypadku kampanii Adwords, pozycjonowanie jest rozwiązaniem zdecydowanie atrakcyjniejszym kosztowo.

Czy wystarczy wynająć firmę od pozycjonowania?
To zależy. Zaangażowanie do pozycjonowania zewnętrznej firmy będzie rozwiązaniem korzystnym pod warunkiem, że
1. nie przeszkadza nam stała (miesięczna) opłata za pozycjonowanie po wejściu witryny do TOP10 (ponieważ są to stałe koszty),
2. firma, z którą nawiążemy umowę będzie godna zaufania, a także
3. jeśli pogodzimy się z faktem, że po wejściu naszej witryny do TOP10 wyników wyszukiwania, motywacja do dalszej pracy w takiej firmie może ulec drastycznemu obniżeniu.

Im wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania, tym większe nakłady czasu i pracy, należy ponieść chcąc wprowadzić tam witrynę. Wynagrodzenie firm pozycjonujących za pozycję 10 i 1 najczęściej nie jest na tyle różne, by zawsze opłaciło się podjąć wysiłek.
Inne zagrożenia są związane z metodami pozycjonowania. Wiele firm próbuje pozycjonować witryny tzw. SWLami (linkami dynamicznymi, z którymi Google nieustannie walczy) co sprawia, że pozycja uzyskana poprzez takie pozycjonowanie jest wyjątkowo niestabilna, a sama witryna może zostać przez Google zbanowana (usunięta z wyników wyszukiwania) lub obciążona filtrem (przez co jej pozycja nie będzie mogła wzrosnąć). Nawet największe firmy na rynku w umowach nie gwarantują, że nie będą posługiwały się SWLami. Informują tylko, że jeśli klient ZAUWAŻY takie praktyki, firma będzie musiała ich zaprzestać.

Na czym polega pozycjonowanie
Pozycjonowanie składa się z dwóch etapów: optymalizacji witryny pod kątem jej kodu, słów kluczowych, metatagów, treści itd. oraz pozyskiwania linków. To linki - ich ilość i jakość - oraz konstrukcja witryny decyduje o tym, na której pozycji wyszukiwania pojawi się witryna po wpisaniu słów kluczowych. Czy firma może we własnym zakresie zająć się pozycjonowaniem? Tak, zwłaszcza na frazy charakteryzujące się małą i średnią konkurencyjnością.

Co specjaliści od marketingu i public relations powinni wiedzieć o pozycjonowaniu:
1/ Na pozycjonowanie składa się optymalizacja witryny i pozyskiwanie linków.
2/ Popularnymi metodami pozycjonowania jest pisanie artykułów (lub wpisów do katalogów) z linkami do pozycjonowanej witryny. W takim wypadku warto być świadomym, że jeśli pozycjonerzy nie rozumieją specyfiki działania firmy mogą ją błędnie opisać. W konsekwencji na taki opis może trafić osoba będąca potencjalnym klientem firmy i na tej podstawie wyrobić sobie opinię o kompetencji firmy.
3/ Pozycjonowanie jest efektywną kosztowo alternatywą dla Google Adwords, ale warto mieć na uwadze, że w wyszukiwarce liczy się kilka pierwszych miejsc dla wybranych słów kluczowych, a firmy pozycjonujące pobierają wynagrodzenie już od 10 miejsca.
4/ Efektywną formą pozycjonowania jest tworzenie zaplecza (innych witryn) związanego tematycznie z pozycjonowaną stroną. Istotne jest jednak by zaplecze to - gdy odwiedzi je jakiś potencjalny klient - nie szkodziło wizerunkowi firmy. Najlepiej by tworzeniem treści na zaplecze zajmowały się osoby należące do działu marketingu/PR firmy - kompetentne językowo i merytorycznie.
5/ Podpisując umową dotyczącą współpracy w zakresie pozycjonowania należy dopilnować, by w umowie znalazł się zapis zakazujący pozycjonowania witryny systemami SWL.

o Autorze

Dorsz – nazwa zwyczajowa dorsza atlantyckiego (Gadus morhua) i jego podgatunków: żyjącego w Bałtyku dorsza bałtyckiego (G. m. callarias), nazywanego również pomuchlą, oraz dorsza kildyńskiego.



powiadom znajomych o tym artykule:

oceń Artykuł:

Nikt jeszcze nie zagłosował na ten artykuł, bądź pierwszy/pierwsza!



komentarze wspierane przez Disqus

Powered by ArticleMS from ArticleTrader