Albercik.pl - darmowe artykuły na Twoją stronę

Witaj Guest

Szukaj Artykułu:


Albercik.pl - darmowe artykuły na WWW » Biznes » Marketing » Marketing szeptany – co to takiego?

Marketing szeptany – co to takiego?

autor: Joanna Kempinska | artykuł do pobrania

zamieszczono: 19.04.2013 8:35, przeczytano razy: 845, słów: 392


Reklama obejmuje dziś bardzo szeroki zakres działań. Z szyldów, plakatów i bannerów wystawianych w centralnych punktach miast, rozprzestrzeniła się na wysokobudżetowe reklamy telewizyjne, które kosztują czasami więcej niż niejeden pełnometrażowy film.


Często są to również reklamy internetowe, które, ze względu na dużą ilość użytkowników sieci, są teraz jednym z najbardziej popularnych środków promocji danego produktu, marki lub usług.

Kampanie reklamowe prowadzone w Internecie opierają się na wielu różnych źródłach, są zazwyczaj bardzo rozbudowane i łączą w sobie co najmniej kilka czynników i sposobów promocji firmy. Jednym z nich jest coraz to bardziej popularyzowany marketing szeptany, który swą skuteczność zawdzięcza niewątpliwie niezwykle naturalnym i spontanicznym środkom reklamy. Jak sama nazwa wskazuje, informacje na temat promowanej marki , pochwały i wyrażanie własnego zdania na jej temat są „szeptane” do ucha potencjalnych klientów przez osoby, które prowadzą z nimi dyskusję, opisują, opowiadają, argumentują i zachęcają do wymiany opinii. Prowokując rozmowę na temat produktu, marki lub usług wywołuje się u innych zainteresowanie, które powoduje rozbudowanie chęci zapoznania się z obiektem reklamy i spontanicznego rozprzestrzeniania informacji na jego temat.


Efektywność marketingu szeptanego potwierdza fakt, że ludzie są bardziej skłonni wierzyć sobie nawzajem, niż reklamom telewizyjnym czy wyskakującym znienacka banerom na odwiedzanych stronach internetowych, które często jedynie irytują i w pierwszym przypadku wywołują chęć przełączenia kanału, a w drugim jak najszybszego wyłączenia niechcianego okienka.
Tak naturalny sposób reklamy poprzez komunikację z użytkownikami Internetu w żadnym stopniu nie przypomina spamu, nie jest nachalny i trafia do grup, które zainteresowane są promowanym produktem lub usługą, prowokując niewinną wymianę zdań, nie narzuca nikomu jedynej słusznej pozytywnej opinii na temat obiektu reklamy, a wszczyna jedynie dyskusję na jego temat.


W dobie wielu możliwości promocji własnej marki, firmy wybierają przeróżne opcje trafiania do klienta, biorąc pod uwagę docelową grupę potencjalnych zainteresowanych, ich wiek, zainteresowania i potrzeby. Jeżeli zatem chcemy trafić do osób spędzających część swego czasu w Internecie, marketing szeptany jest z pewnością bardzo dobrym wyborem, który przysłuży się do reklamy marki w sposób wręcz niezauważalny dla osoby, która owej reklamie będzie poddana. Warto zatem zainteresować się bliżej tym tematem i zainwestować w usługi profesjonalnych firm, które wykonają to zadanie fachowo. Uwaga! Źle wykonany marketing szeptany może przynieść odwrotne rezultaty do zamierzonych!

o Autorze

Joanna Kempińska



powiadom znajomych o tym artykule:

oceń Artykuł:

Nikt jeszcze nie zagłosował na ten artykuł, bądź pierwszy/pierwsza!



komentarze wspierane przez Disqus

Powered by ArticleMS from ArticleTrader