Albercik.pl - darmowe artykuły na Twoją stronę

Witaj Guest

Szukaj Artykułu:


Albercik.pl - darmowe artykuły na WWW » Biznes » Marketing » Komu zlecić marketing szeptany

Komu zlecić marketing szeptany

autor: Kania | artykuł do pobrania

zamieszczono: 16.02.2013 19:40, przeczytano razy: 1263, słów: 484


Formy reklamy omijające masowe media stają się wśród reklamodawców coraz popularniejsze. Nic dziwnego. Przekazy reklamowe w prasie, telewizji i radiu po prostu przestały spełniać swoją rolę.


Ich oddziaływania nie polepsza fakt, że nowe technologie – innowacyjna telewizja satelitarna czy sprzęt komputerowy, umożliwiają sprawne omijanie spotów reklamowych.

Tańszymi, ale jednocześnie efektywniejszymi narzędziami są te, które bazują na docieraniu bezpośrednio do odbiorcy potencjalnie zainteresowanego danym produktem czy usługą.

Sprawne przeprowadzenie akcji  marketingu szeptanego nie należy do prostych zadań. Firmy decydujące się na podobne akcje muszą mieć świadomość potencjalnego zagrożenia. Źle zrealizowane akcje dają odwrotne efekty do oczekiwanych. Krytyka po źle wykonanym zadaniu nie dotyka agencji, która przeprowadziła akcję, lecz firmy na zlecenie której działała. W momencie wyjścia na jaw korzystania z marketingu szeptanego, opartego na nieetycznych zasadach, firma traci w środowisku reputację, a co bardziej dotkliwe – także zaufanie klientów. Firmy decydujące się na korzystanie z metody szeptanej powinny więc z wielką dbałością dobierać podwykonawcę, który przeprowadzi cichą akcję.
Przede wszystkim do zadania tego wybierać należy firmy z doświadczeniem. Agencja, która dopiero uczy się tej trudnej sztuki popełnia wiele błędów, za które płacić będzie zleceniodawca. Wiedza na temat skutecznego marketingu szeptanego tylko w niewielkim procencie wynika ze zdobytej wiedzy teoretycznej. W przeważającej mierze ma ona swe źródło w wypracowaniu własnych metod i pokonaniu dotychczasowych przeciwności.

Agencja, której zlecona zostanie promocja, przedstawić powinna dokładną metodologię postępowania. Zleceniodawca musi wiedzieć w jaki sposób agencja konstruuje wypowiedzi, gdzie je umieszcza, z jaką intensywnością i czy podejmuje dialog z innymi internautami. Na podstawie tych wytycznych już można wywnioskować czy kampania zakończy się sukcesem. Prawdziwe powodzenie wiąże się jedynie z nawiązaniem kontaktu i interakcji z innymi internautami, co prowadzi do wzrostu zainteresowania marką.

Specjalista od marketingu szeptanego biegły w swym rzemiośle wie doskonale w jaki sposób pisać, aby brzmieć jak typowy użytkownik. Jest to o tyle ważne, że często musi zmierzyć się z krytyką. Konfrontacja z negatywnymi komentarzami na temat produktu czy marki, które ma promować nie może pozostawić cienia wątpliwości co do autentyczności wpisów. Jeśli internauci zwietrzą działania agencji udającej zwykłego Kowalskiego – firma natrafi na poważne kłopoty wizerunkowe.
Z oczywistych względów agencja nie ujawni dotychczasowych, konkretnych działań dla innych korporacji. Ważne jest przedstawienie samego modelu działania.

Część agencji stawia na ilość zamieszczanych w sieci postów. Jest to zgubna metoda, która zazwyczaj nie przynosi większych rezultatów. Ludzie z branży zauważają źle przeprowadzone kampanie i nagłaśniają je. W mgnieniu oka głośno zrobiło się np. o szkalowaniu konkurencji przez jedną z firm księgarskich lub promocję filmu, opierającą się na dodawaniu identycznych komentarzy we wszystkich możliwych miejscach. Podobna kampania uderza boleśnie w wizerunek firmy.

o Autorze

Katarzyna Litmowska - ku dziennikarstwu



powiadom znajomych o tym artykule:

oceń Artykuł:

4.0/5(1 votes)



komentarze wspierane przez Disqus

Powered by ArticleMS from ArticleTrader