Albercik.pl - darmowe artykuły na Twoją stronę

Witaj Guest

Szukaj Artykułu:


Albercik.pl - darmowe artykuły na WWW » Biznes » Marketing » Blogi firmowe doskonałą formą promocji

Blogi firmowe doskonałą formą promocji

autor: agatha | artykuł do pobrania

zamieszczono: 10.10.2012 22:33, przeczytano razy: 778, słów: 761


W obecnych czasach, kiedy na rynku w prawie każdej branży panuje ogromna konkurencja trzeba mieć sporą wiedzę o tym jak nawiązać relację między firmą, a klientem.


Trzeba umieć zgromadzić wokół siebie ludzi, którzy staną się zwolennikami danego produktu czy usługi i stworzyć społeczność emocjonalnie związaną z konkretną marką. Marketingowcy nie przestają poszukiwać sposobów na to, by zdobyć jak najwięcej klientów i by zyski systematycznie rosły. Popularnością cieszą się blogi firmowe, które mogą wpływać na stan finansowy firmy i nie są już tylko jej elementem wizerunkowym. Jak zatem prowadzenie takich blogów przyczynia się do sukcesów przedsiębiorstw?

 Przedstawiciele firm blogują i tym samym utrzymują stały kontakt z klientami, osobami, które szukają danego produktu, czy nawet dziennikarzami. Starają się przekonać ludzi do skorzystania z oferty swojej firmy budując tym samym trwałą markę. Dzięki tym staraniom w wielu branżach wygrywają z tymi, którzy takich relacji nie próbują nawet nawiązać. To logiczne, że jeśli ktoś jest zainteresowany konkretną usługą czy produktem i poszukując go trafi na taki blog przekonuje się w ten sposób o doświadczeniu firmy, czyta o jej profesjonalizmie, o tym, że pochwalić się ona może sporą liczbą stałych klientów. Nawiązuje się wtedy nić zaufania, która dzięki nowym wpisom staje się coraz bardziej silniejsza. To psychologiczne podejście, im więcej coś jest reklamowane, im więcej mamy styczność z danym produktem, tym większa szansa na to, że zdecydujemy się na jego zakup.

 Warto pamiętać, że blogi, które zawierają tylko treści reklamowe nie zostają w pamięci potencjalnych klientów, a redagowanie artykułów, których stylistyka i wartość merytoryczna pozostawiają wiele do życzenia to jednak zbyt mało. W blogu należy odkryć się przed czytelnikami, podzielić się z nimi informacjami na temat swojej działalności, w pewnym sensie nawet edukować ich. Ludzie przekonają się wtedy do określonej marki. Blog może dostarczyć nowych zleceń i uwiarygodnić działalność, dzięki niemu staje się ona mniej anonimowa. Sprawia, że nawet jeśli ktoś nie do końca jest zdecydowany na skorzystanie z danej oferty wróci jeszcze do niej, ponieważ jeśli zastanawia się nad różnymi opcjami, szuka odpowiedniej firmy, to dzięki temu, że jest taki blog w pewnym momencie może się przełamać i przekonać, pomyśleć „to jest to czego szukałem i czego potrzebuję”. Blog pozostawia w pamięci ślad, jeśli oczywiście jest interesujący i pozbawiony jedynie „suchych” treści. Istnieje duża szansa, że ktoś zdecyduje się na skorzystanie z oferty, która w pewnym stopniu jest mu znana, którą kojarzy, ponieważ została szczegółowo przedstawiona dzięki podanym informacjom.

 Często bywa tak, że w pewnym momencie blog zostaje „zaniedbany” przez osobę, która go prowadzi. Brakuje jej chęci i pomysłów, wtedy cały budowany potencjał marnuje się. Dlatego warto skorzystać z pomocy doświadczonych ludzi znających się na tym. Warto prowadzenie bloga firmowego powierzyć profesjonalistom. Im z pewnością nie zabraknie wyobraźni i postarają się, by znalazły się tam odpowiednie treści. Copywriterzy nie popełnią błędów, które często popełniane są przez osoby nie mające wiedzy w tym zakresie. Jakie to błędy? Przede wszystkim wyżej wspomniana niesystematyczność oraz wybieranie takich tematów, które interesują jedynie osoby prowadzące bloga, a niekoniecznie już potencjalnych klientów. Teksty powinny być spójne z wizerunkiem firmy. Blogi to pewnego rodzaju dialogi - autorzy cytują innych, nawiązują do wpisów i komentują. Stają się one narzędziem atrakcyjnego marketingu, który pozbawiony jest nudnych reklam i nic nie wnoszących słów. Zawierają szczere wypowiedzi o nieco luźniejszym charakterze, po prostu są głosem właścicieli firm, którzy chcą przedstawić się z jak najlepszej strony, a ich celem jest reklama swych usług i produktów.

 Nie dziwi chyba nikogo fakt, że w obecnych czasach trzeba szukać wciąż nowych dróg, które pozwolą dotrzeć do potencjalnych klientów. Blogi nadają się do tego idealnie. Z pomocą szybkiego Internetu nie jesteśmy zmuszeni ograniczać się jedynie do przesłanych słów, często bowiem interesują nas także treści multimedialne – prezentacje czy filmy video sprawiają, że blog staje się jeszcze bardziej atrakcyjny i jeszcze silniej przywiązuje do siebie osoby, które go odwiedzają. Pamiętajmy, że podobnie jak trudno jest zdobyć klienta, tak również trudno jest zyskać stałego czytelnika bloga, więc naprawdę trzeba dołożyć wszelkich starań tworząc go, by był ciekawy i przyciągał uwagę.  

o Autorze

agatha



powiadom znajomych o tym artykule:

oceń Artykuł:

Nikt jeszcze nie zagłosował na ten artykuł, bądź pierwszy/pierwsza!



komentarze wspierane przez Disqus

Powered by ArticleMS from ArticleTrader